DSC09530 (copy)

上個月我要求千千的學校導師,如果有英語相關的比賽,希望能幫千千報名參加。

我算是有點半強迫的要求千千參與。

英語現在已經算是小學的主要科目,千千的英語成績在美語班老師的教導下,一直都有進步,可是她沒有太大的興趣,只是我也沒辦法要求她放棄不讀,為了提升她的自信心,才會希望她能參加比賽。

於是,讓千千自己草擬稿子,美語班老師幫忙翻譯,因為是千千自己寫的作文,在背誦上會比較容易些。

練習了大約一個月的時間吧!過程中曾經我也想放棄,總覺得硬逼著她,對她而言也沒有多大助益,但千千還是有努力沒有放棄,練習時總會有漏了句子,或是停頓......,一些漏拍的狀況出現,我告訴她,我沒有要求一定要得名,只是希望她能學習到英語的樂趣,當認真做一件事時,豐收的果子嚐起來是份外甜美。

今天是她演講比賽的日子,下了課後,美語班老師告訴我,千千很開心的表示她今天演講的很棒,完全沒有停頓,句子也講的很順,可能因為太順了,原本預計三分鐘的演講,讓她超前了,變成分鐘數不足,呵。不過沒關係,我並不介意。

千千說好多位小朋友都放棄比賽,可是她沒有放棄,她很緊張,可是她完成了比賽。

千千的尾椎翹的特高,整個自信心都出來了,這才是我想看到的。

美語班老師說要請她喝飲料,她卻要我買杯抹茶拿鐵給她喝就好!^^

正好前兩天,才幫她買了新褲子,千千長太快了,都快沒合適的衣服穿,這次一口氣買了六件褲子、一件上衣,算是給她的禮物。

我的千千寶貝,總覺得她愈長大,愈有我也快跟不上腳步的地方,包括如何學著跟她溝通,與她互動,她已不像小小Baby,處處黏著媽媽,她開始會有自己的隱私,不要父母偷看。想自己獨處,父母都不可以進她房間。還曾拿了家用手機跟同學傳了76封的簡訊,只因為她不知道那是要收費的,她以為就像我滑手機傳line訊息那般。

我一直在學習,在遇上每個階段的千千時。即便學習的困難度是愈來愈多,我還是樂見女兒的成長,也覺得這才是我的女兒,沒有人是完美的,我的千千就是獨一無二的千千。

附上她的演講內容,她真的很棒!^^

Good afternoon every one. I am number 7.

Today I am going to have the speech. The topic is “My Family” “My Family”.

There are three people in my family. They are Father, Mother and me.

My father is an engineer. He goes to work very early and goes home very late.

So I don’t have much time to get alone with him.

Although he is my step-father, he is really nice to me.

He always helps me with my homework very patiently and takes me to school every day.

I know he does a lot for me.

My Mom work in "FamilyMart".

She can make cookies, cakes, bread…a lot of food for us to eat.

She likes to take photos for these yummy food and put them on Face book to teach people how to make it.

I am an eleven-year old student. I go to school every day.

I like all the subjects, especially art.

My father and I have the same hobby that is: Eat the yummy food that my Mom makes.

This is our happiest time of a day.

Mommy plans to have a baby recently.

I am so happy to hear that. Because I am the only child in my family.

I feel good but a little lonely. No body plays with me at home.

"Do you want a baby sister or a baby brother?" asked my Mom before.

But I didn’t want it.

I am afraid he or she will rob my toys.

"When he or she can play toys, you will become a big girl and never want to play toys." My Mom said.

I thought and thought, "Yes! That’s right!"

Now I really want a baby brother or a baby sister.

I hope there will be four people in my family next year.

And I will be the happiest girl in the world!

arrow
arrow
    全站熱搜

    幸福 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()